Quest Craving Protein Peanut Butter Cups

Förra gången jag provade en Quest Bar slutade det med katastrof och besvikelse på hög nivå.
Jag hade stora förväntningar efter att ha hört allt bra om dom, men svor sedan att aldrig gå på reklamen igen.
 
Men så hittade jag den här....
 
Hur skulle något som ser så ljuvligt ut kunna smaka äckligt?
Dessutom hade jag en På-begäran-önskan om någon typ av proteinbar, så jag slog till och köpte!
25 kronor på MM Sports.
 
Ser inte så lovande ut, utan direkt avskräckande.
 
Men hallå...någon skämta mig aprillo?
Var är min rinnande jordnötssås?
 
Snustorr!
Och då menar jag torrt som sågspån.
Torrt sammanpressat sågspån som smakar skit, med ett stänk av lakrits och två stänk jordnöt.
Hemsk!
Jag gick alltså i fällan igen.
Taggar: Quest Cravings Protein Peanut butter cups, Quest bar, proteinbar, peanut butter cups;

Kommentarer :

#1: Escaping Reality-ett nytt lliv

Proteinbars/måltidsersättningsbars är alltid kompakta och torra, det spelar ingen roll vad de säger att de ska smaka som. Alla smakar varierande grad av sågspån, vissa är ätbara men de blir aldrig goda.

Svar: Nej man inte låta sig luras av omslaget…. Men Swebars är faktiskt goda! Speciellt dom med mint eller banan. Doppade i riktig mörk choklad.
Chocochock

skriven
#2: Maria

Jag säger ungefär som föregående talare. Jag har ätit många varianter och det är inte en paradisask fylld med höstnougat precis (mmmmm jammiiii). Däremot så finns det några goda. Jag har kört många omgångar pulverdieter. De märkena som står för sådant har även bars. Naturdiet är faktiskt grymma på bra smaker. Det smakar alltid lite syntetiskt men man slipper vara illamående. Modifast är de bästa. Deras bars går in på ynka 100 kalorier ungefär stycket. Bra grej om man är chokladsugen som attan men inte vill proppa i sig 800 kalorier.

Svar: Bra tips, har inte provat någon av dessa. Annars tycker jag Swebar är överlägsna.
Chocochock

skriven
#3: Sara

Swebar funger ju (Chocochock har ju gjort ett inlägg om detta) Men dem är ju så söta i smaken att dem
inte borde räknas som proteinbars.

Svar: Ja jag kommer hålla mig till Swebar, de är bäst!
Chocochock

skriven

Kommentera inlägget här :