Lindt CRESTA Mandelkrokant

Jag förundrades av det stora chokladutbudet i Berlin, men framförallt över hur många olika sorters choklad det fanns från Lindt.
Kakor, askar och kulor i all oändlighet.
Man skulle kunna luras att tro att Lindt är ett tyskt märke, men det är Schweiz som är världlandet.
 
Gallerian mittemot vårt hotell, hade inrett en egen Lindt-hörna.
 
Påskharen med sin plingeling runt halsen från Lindt är en vanlig syn i svenska mataffärer, men här är det nog Berliner-björnen som fått agera modell.
 
Hyllmeter med chokladkakor.
 
Likörfyllning - nej tack!
 
Men jag gillar deras krokant- och nöthylla.
 
 
 
 
 
Eftersom jag är svag för krokant så valde jag ut denna.
Knusprig krokant i nougat, det låter som en höjdare.
Dessutom kändes förpackningen lite exlusiv med sin djupröda bakgrund och guldiga inslag.
 
Men jag hakar upp mig lite på att krokanten ser ut som kaviar.
Eller är det bara jag som får den associationen?
 
Kakan doftar ljuvligt av choklad och nougat och varje ruta är namnstämplad.
 
Blev förvånad över att man gått ifrån guldtemat och slagit in den i silverpapper.
Någon som inte tänkt hela linan ut.
 
Smakar gudomligt gott.
Chokladen är purfärsk, mjuk, len och snäll.
Fyllningen är gjord på nougat blandat med knaprig crunch som knastrar mellan tänderna.
Kostade bara 1,99 euro, vilket inte ens blir 20 kronor.
Ett fynd bland chokladkakorna.
Taggar: Lindt choklad, Lindt CRESTA mandelkrokant, Lindt CRESTA mit knusprigem Mandelkrokant und Haselnuss-Créme, chokladkakor från Lindt;

Kommentarer :

#1: Susanna Maria J

Lindt är överlägset den goaste chokladen <3

skriven
#2: Christin

Som vanligt ser det så gott ut! Brukar du testa chokladkalendrar? Jag läste att Årechoklad har en man kan förhandsbeställa. Ganska frestande...Läste också att det finns ett bättre utbud av chokladkalendrar i Tyskland, från bl a Ritter sport och Lindt, och det tvivlar jag ju inte på efter dina inlägg från Berlin!

Svar: Ja jag såg en del i Tyskland faktiskt. Kanske borde ha köpt mig en. Årekalendern lät ju spännande. Det får jag kolla upp.
Chocochock

skriven
#3: maria

Ser ut som torkade aprikoser i bitar. "kaviaren" alltså.

Svar: Det lät ju som en mer smaklig kombination i alla fall :)
Chocochock

skriven

Kommentera inlägget här :