Upp till kamp för Trillingnöten!

Aladdinasken fyller 75 år.
 
Inför detta jubileum har Marabou skapat en ask som ser ut som den gjorde när det begav sig.
 
Innehållet verkar vara ett ihopplock av praliner genom tiderna.
 
Att Aladdin inte är någon favoritask hos mig förvånar väl ingen.
Vill man mer i detalj veta vad jag har att säga om alla praliner, så finns en recension att läsa från förra julen.
Ni hittar den här
Jag recenserade även systerasken Paradis
 
I dag gick Marabou ut med att Trillingnöten ska plockas bort ur Aladdinasken.
Den enda pralinen som var ätbar!
Hur kan de göra så?
Protesterna lät inte vänta på sig och många upprörda Marabouister har skrivit arga inlägg på Facebook.
Trillingnöten ska ersättas med Hallonlakrits...
????
 
Tack och lov ska även den vidriga Körsbärslikören plockas bort.
Och förhoppningsvis aldrig återkomma.
Det måste vara Sveriges mest slängda och överblivna pralin?
Den ska ersättas med en Flädersmakande pralin.
 
Ja vad säger ni?
Dåligt eller katastrof?
 
 
Taggar: Aladdin, Marabou Aladdin, Aladdin chokladask, Aladdin 75 år, Trillingnöten, Aladdinasken, julchoklad;

Kommentarer :

#1: Frida

Jag känner personligen inga speciella känslor om det hela!

skriven
#2: Christin

Jag är inte särskilt förtjust i trillingnöten och gillar inte alls körsbär i likör så mej kan det kvitta. Tycker däremot att den nygamla asken är väldigt snygg.

Svar: Ja den sticker ut.
Chocochock

skriven
#3: Escaping Reality-ett nytt liv

Jag ser det positiva i det hela, två nya praliner som jag tycker låter goda, en äcklig försvinner och jag kommer garanterat göra egna trillingnötpraliner till jul. En sak till på julbaklistan!

Svar: Ja att körsbärslikören försvinner var ju bra! Bra idé att göra egna trillingnötter :)
Chocochock

skriven
#4: Lesthi

Jag tycker det ska bli spännande men så har jag aldrig gillat trillingnöt heller :'D

Jag upptäckte att jag har en kommentar att svara på från tidigare där du undrade vilken sorts fazer jag äter och tyvärr äter jag bara den vanliga eftersom de flesta affärer bara säljer den :( Åh så jag önskar att alla kunde köpa in Fazer mint!

Svar: Ska jag skicka till dig :) ?
Chocochock

skriven
#5: Erica

Jag gillar både Aladdin och Paradis, men jag tycker att de båda har blivit sämre under de senare åren, och flera av mina favoriter sedan barndomen har bytts ut mot andra praliner.

Att körsbärslikören tycker jag är riktigt dåligt. Den är ju en riktig klassiker, och var en stor favorit i asken för min del.

Svar: Ja jag håller med. De man minns från förr och som faktiskt var goda är nu borta. Dåligt!
Chocochock

skriven
#6: Livet som Emma'

Hej!
Efter en lång tids uppehåll så har jag nu börjat blogga igen. Om du vill bli inspirerad av mode, inredning och resor så ska du kika in på min blogg. Jag hoppas att du vill följa med på min resa!

Kramar

skriven
#7: Betty

Åhh..så dåligt katastrof.. enligt min mening. Älskar ju dessa trillingnötter... :/ men haaatar körsbär...å ännu mera lakrits..bläeh..

Får göra som ovan kommentar å baka mina egna istället :)

Svar: Ja det kan vara ett alternativ!
Chocochock

skriven
#8: Mia

Håller med dig fullständigt, trillingnöten är min favorit i den annars oätbara chokladasken. Gillar inte Marabou, den är alldeles för söt men trillingnöten, så trist att den försvinner,
hade varit bra om man kunde köpa bara den.

Svar: Tack för stödet :)
Chocochock

skriven
#9: Maria

Men gud så gott det lät! Avskyr nöten (vill jag ha nötter äter jag nötter och choklad ska vara choklad) men cherrylikören snäppet värre. Är riktigt sugen på fläderpralinen. Måste nog köpa en ask till fredagsmyset imorgo .

Svar: Men nötchoklad som är så gott :) !? Tror inte jag kommer satsa pengar på en ny ask, så du får gärna höra av dig när du smakat och berätta!
Chocochock

skriven
#10: Lesthi

Menar du att du har hittat fazer mint i affär? :D

Svar: Nja, jag tänkte nog på Fazer Marianne… Men du kanske menar den gröna med mintbitar i som fanns förut? Den har jag tyvärr inte sett på länge.
Chocochock

skriven
#11: Lesthi

Jag menar de här http://www.candywarehouse.com/assets/item/large/fazermint-chocolate-creams-gift-box-zoom.jpg
Vad jag vet finns de inte här.. men jag ska be min syster skicka över ett paket i jul :'D

Jag googlade dock runt lite idag och hittade en Fazer guldgruva så jag har köpt hem massa smaker nu som jag inte ens visste fanns :'D http://www.kioskpiraten.com/

Svar: Jaha dom! Men de kan man köpa på lösvikt lite här och där :) Inte alls längesedan jag köpte.
Chocochock

skriven
#12: Maria

Nu har jag provsmakat av Paradisaskens nya utbud. Den crunchiga hallonlakritsen får godkänt av mig. Jag gillar inte choklad och lakrits annars. Men den passar inte in i asken tycker jag. Fläderpralinen hade härlig konsistens men smakar alldeles för mycket syntet. Den kommer nog ändå slinka ner varje gång iallafall. Det gjorde inte körsbärsikören eller trillingnöten. Så jag är nöjd!

Svar: Va roligt att du hörde av dig! Jag är tveksam till båda nyheterna, men har inte smakat ännu. Tack för att du delade med dig!
Chocochock

skriven

Kommentera inlägget här :