Delicato proteinbar

En och annan proteinbar slinker ner i veckorna.
Bra att ha i väskan som reservproviant.
Jag brukar ta en på väg hem från jobbet (pendlar med buss ca 1 timme) för att orka träna när jag kommer hem.
En bar och en Celsius, sen är jag laddad för gymmet!
 
Min favorit är Swedbar, som jag skrivit om förut.
Dels är innehållet bra och framförallt smakar de inte skit, som många bars annars kan göra.
Nu har även Delicato gett sig in i proteinleken. 
Känns inte som jag kopplar ihop det namnet med träning och något nyttigt, men det måste ju testas!
 
Delicatoboll och Punchrulle i tillplattad version.
 
Jag börjar med Delicatobollen och slås av hur doften som sprids när jag öppnar förpackningen, hur slående lik den är när man luktar på en äkting.
Det luktar Delicatoboll rakt av med ett stänk av kaffe.
 
Man kan nästan se hur konsistensen liknar originalet.
 
Smaken är fantastiskt lik en Delicatoboll!
Jag nästan skäms när jag äter den.
Jag som inte äter godis och fikabröd sitter nu och smygäter en godbit...
 
Över till Punchrullen.
Jodå, doften sitter där som den ska.
Arrak, ingen tvekan om den saken.
Ser lite blek ut bara.
 
Lite tamare i smaken men med ett sting av arrak.
Man kan absolut låssas att det är en platt punchrulle man äter, men ändå inte lika övertygande som sin kompis.
 
Vet inte om det var den korta stunden på vårat golv med värmeslingor, som gjorde den lite mjuk och böjbar, eller om det är meningen att den ska vara så här marsipansladdrig.
 
Delicatobollen blir en klar vinnare och får gärna bli mitt fredagsmys, ihop med de torkade fikonen, som jag helt plötsligt lärt mig att tycka om.
Vet inte vad som håller på att hända med mitt smaksinne?
Taggar: Delicato proteinbar, Delicatoboll, Punchrulle, Delicato proteinbar delicatoboll, istället för choklad;

Kommentarer :

#1: Lesthi

Fast jag förstår inte grejen med dem..de innehåller ju massa socker, 3 sorters till och med när man läser innehållsförteckningen..så hur de skulle vara nyttigare än en chokladboll förstår jag inte :/

Svar: Nej du har rätt, de kan väl inte direkt anses som "nyttiga". Men för mig som annars hade tryckt i mig tre chokladkakor, är detta ett bra alternativ :). Själva grejen med dessa bars är att man får i sig en del protein på köpet.
Chocochock

skriven
#2: Sara

Swebar är ju kända för att ha onödigt mycket socker i sina proteinbarer.

Men antar att i det stora hela att Delicatis barer är nyttigare än sun vanliga variant eftersom det måste finnas ett flertals mer nyttigare ämnen i barerna, antar jag? Man brukar väl annars få "sockerchock"av fikabröd och dylikt, och bli tröttare och tröttare sedan. Men är inte en expert :)

Svar: Kanske därför de är så goda :). Funkar som ett bra komplement för fikabröd och så får man lite protein också, istället för bara fett och socker.
Chocochock

skriven
#3: Anonym

fikon är ju kung, alltid minst ett till två kilo per vecka.

Svar: Oj? Den kvantiteten har jag inte kommit upp i :)
Chocochock

skriven
#4: Linn

Var finns dessa att köpa Och vad kostar dom? :)

Svar: Jag köpte på MM Sports och även Gymgrossisten har dom. Tror att de kostar ca 25 kr.
Chocochock

skriven
#5: Emmelie

Kuriosa:
Familjen Dahlblad, som står bakom Swebar, har nu kommit med en ännu bättre variant. Purebar. En av kreatörerna har vart i pralinbranchen vilket märks, mustiga och utan konstgjord smak.
😊
Finbar helt enkelt.

Svar: Oj, vart får man tag på den?!
Mitt liv 2.0

skriven
#6: Emmelie

Jag jobbar på ett gym, så de kanske börjar där innan de tar över livsmedelshyllorna? Fråga annars i din butik MM Sports.
Säg till om jag ska skicka. ☺

Svar: Tack va snäll du är, men då provar jag på MM Sports först.
Mitt liv 2.0

skriven

Kommentera inlägget här :