Nolltolerans

50 dagar godisfri och nyss hemkommen från München!
Jag är mycket stolt att jag klarade det och lite förvånad över att det faktiskt inte var så svårt.
Räddningen var att jag hade en plan och hade bestämt mig i förväg att inte äta godsaker.
Istället mumsade jag på wienerschnitzel, rostade macadamianötter, färska hallon mm.
Gick hur bra som helst!
 
Men visst fanns det frestelser och de började redan på Arlanda.
 
Var ju såklart tvungen att spana lite i tax-freen.
Noterade att Marianne har kommit med ny smak, mocca.
Just denna var väl inte så svår att stå emot, då jag inte gillar kaffesmak.
 
Värre var det med den här!
Toblerone Crushed Corn!
En sån och en med salta mandlar hade gärna fått följa med.
Men jag stod emot.
 
Och så kommer vi till hotellet och möts av detta...
En sänggavel gjord i CHOKLAD!?
Dom måste skämta.
Känner för att slänga mig på väggen och äta med hela kroppen.
Står dock emot det också.
 
Måste säga att Berlin slår München med hästlängder vad gäller chokladutbud.
Nu letade jag inte aktivt, utan försökte snarare undvika sådana ställen, men det fanns faktiskt inte så mycket.
I Berlin kryllade det av pralinaffärer!
 
 
Taggar: choklad i München, sötsug, sockerberoende, godisuppehåll, Marianne Mocka, ny smak Toblerone;

Kommentarer :

#1: Nadja

Härligt att du stod emot frestelserna, bra jobbat 😊
Toblerone crushed corn verkar dock onekligen spännande, frågan är om inte jag hade fallit redan där haha.

skriven
#2: Christin

Riktigt starkt av dej att stå emot frestelserna! Bra jobbat! Vilken ödets ironi med den där sänggaveln :-)

skriven
#3: Emmelie

Vad härligt att höra! Visst känner man sig lite extra stark när man utmanar sig själv så rejält.
Man kan om man vill☺

skriven
#4: Betty

Starkt kämpat av dig!

Måste dock berätta att Toblerone crushed corn var så förbaskat sjukt gooooood!!

skriven
#5: Karin

Vad duktig du är men försök ändå att äta lite då och då annars kanske du börjar få extrem sug och hetsar.

Jag var i Berlin på klassresa i nian
och usch, var helt klart värsta resan jag någonsin gjort.. Älskade München däremot! Bodde på ett superfint hotell, du skulle sett frukost buffén.......

skriven

Kommentera inlägget här :