Aladdin eller Paradis till jul?

Nu gödslar mataffärerna med diverse julgodis och chokladaskarna travas i meterhöga staplar.
Sortimentet skiljer sig inte speciellt mycket mellan varukedjorna utan det är lite samma lika överallt.
 
Askar som nog inte har undgått en enda människa i Sverige är de omåttligt populära Aladdin och Paradis.
Varför förstår jag inte riktigt.
 
Nu är ju jag ingen Marabouist och inte heller Fazeran för den delen.
Nej jag gillar finpraliner och kvalitetschoklad och det hittar jag varken på Ica eller Coop.
 
När jag gjorde en recension (som vanligt väldigt ärlig) av just Aladdinasken, så blev en del upprörda.
Det tycker jag var lite gulligt att man faktiskt står upp och försvarar en chokladask.
 
Innehållet ändras lite ibland och hur man kan komma fram till att plocka bort just Trillingnöten ur sortimentet, upprörde inte bara mig utan en hel del andra också.
Men körsbärslikören fick minsann vara kvar?
Skandal!
 
Så jag kan inte garantera att min recension från 2014 står sig idag, men vill ni läsa om vad jag tyckte om samtliga praliner, så hittar ni mitt inlägg "Aladdin är populärare än Jesus" här.
 
 
Har ni någon favoritpralin i den röda asken?
 
 
Måste jag välja någon av dessa, så föredrar jag Paradis.
Den bruna asken har jag aldrig provat.
Vad heter den?
 
Såklart har jag även recenserat Paradis!
Det inlägget hittar ni här.
 
Så vilken röstar ni på, Aladdin eller Paradis?
Just nu leder Paradis med 1-0. (Min röst).
 
 
Taggar: Julchoklad, chokladaskar till jul, julchokladask, Aladdin Marabou, Paradis chokladask, innehåll Aladdin, innehåll Pardis, vilken chokladask är populärast;

Kommentarer :

#1: Tezzo

Jag har ingen riktig favorit som vanligt, jag har för mycket favoriter känns det som men jag föredrar precis som du andra praliner. Dock köper dem flesta dessa till jul och när man besöker dem bjuds det alltid från asken och då är jag svag för allt med nougat och nötter. Trevlig helg!

Svar: Nötter och nougat funkar alltid :)
Mitt liv 2.0

skriven
#2: Fanny

Paradis! Älskar ljuschoklad. :-)

Svar: OK, då står det 2-0 :)
Mitt liv 2.0

skriven
#3: Emmelie

Den bruna. ☺

Svar: Den kan jag inte uttala mig om, men kul att den fick en röst :)
Mitt liv 2.0

skriven
#4: Lesthi

Paradis! Min favoritpralin är gräddnougaten!

Svar: Va kul, då leder Paradis med 3-0 nu.
Mitt liv 2.0

skriven
#5: Yasmine

Paradis!
(de flesta väljer Paradis framför Aladdin, kanske för att ljus choklad e godare?) Gillar trillingnöten och gräddnougaten!
Den bruna asken e väl dark chocolate?

skriven
#6: Sussi - Livet i söder!

Paradis! Mest för att jag tidigare inte varit så glad för mörk choklad. Men nu när jag "lärt mig" tycker jag nog ändå Paradisen har godare smaker.

Svar: Ja det verkar som de flesta röstar på den!
Mitt liv 2.0

skriven

Kommentera inlägget här :