Kärlekspraliner

Kärlek till er alla som fortfarande klickar er in här på bloggen och kärlek till alla er som lämnat så snälla kommentarer!
Kunde jag så skulle jag förse er alla med varsin tacksamhetspralin.
 
Hälsostatusen går framåt och träningen ger resultat.
Ju mer jag tränar, desto mindre ont.
Att sitta är det värsta jag kan utsätta min kropp för.
Men ligga på sidan i soffan funkar utmärkt.
Jag har fått bekräftelse på att min remiss äntligen nått ortopeden.
Så nu blir jag nog kallad vilket år som helst, så det känns skönt.
Vikten som inte går ner, kan vi prata om en annan gång.
 
Det har ju varit Alla hjärtans dag och jag tänkte vara sist ut med att rapportera från den.
 
En ask med hjärtliga praliner från Mälarchocolateriet fick jag av min man.
 
 
En mörk och blank kub med ett sockersött, rosa hjärta.
 
En äkta chokladpralin rakt igenom.
Len chokladtryffel doppad i mörk choklad.
God i sin enkelhet, men som vanligt kan jag tröttna om det blir för lamt.
Jag gillar ju mer när det händer något.
 
Firade ni lite extra med nån goding? 
Får man inga praliner kan man köpa själv.
Det är ni värda.
 
Min man råkade fylla år nämnda dag och jag ville inte vara sämre, så han fick såklart också en present.
 
Hittade den perfekta t-shirten!
 Visst är den fin?
 
 
Taggar: Alla hjärtans dag, alla hjärtans dag choklad, hjärtepraliner, Mälarchocolateriet, choklad på alla hjärtans dag;

Kommentarer :

#1: Lesthi

Skönt att hälsan är bättre :)

Jag älskar t-shirten!

Svar: Ja visst var den fin :)Mannen verkar dock inte dela uppfattningen...
Chocochock

skriven
#2: Åsa i Växjö

Hej! Vad kul att du hälsar på oss! Jag går in och kikar här ibland och saknar dina inlägg.. Jag köpte praliner till mig själv på Alla Hjärtans Dag :) Mums! Men.. saknar de olika pralinhusen i Stockholm. T-shirten var kul! Frågan är.. kommer han nånsin ha den på sig bland folk? ;)

Kram till Dig och fortsatt lycka till med hälsan..

Åsa i Växjö

Svar: Tack Åsa! Ja han har inte haft den på sig än, men jag ska nog lura på honom den :)
Chocochock

skriven
#3: Isabelle

Åh! Vad roligt med ett inlägg - du är saknad! Här är det en till som kämpar med hälsan och vikten. Det går framåt bättre än förväntat tack vare en app jag har på telefonen. Lifesum heter den, det är en sån där kaloriräknarapp. Rekommenderas! :)

Till alla hjärtans dag fick jag ett silverhalsband med en hjärtberlock och matchande örhängen. Och så åt vi thaimat :)

Önskar dig allt gott och lycka till med allt!

Svar: Tack och lycka till du också! Ska kolla upp app-tipset!
Chocochock

skriven
#4: Christin

Trevligt med en uppdatering och så bra att träningen ger resultat. Vi åt vaniljhjärtan på Alla Hjärtans Dag men inget firande i övrigt. Choklad har det ätits en del men inte så många finpraliner direkt. Skulle vara kul att veta om din man använt sin nya t-shirt :-)

Svar: Nej det har han inte gjort. Förstår inte varför...
Chocochock

skriven
#5: Emmelie

Vad roligt att höra från dig! Skönt att det går framåt med väntetider och annat. Den som väntar på något gott. .. Själv väntar jag på en kallelse sen i augusti, kommer nog snart😉
Pralinen såg riktigt mustig och mörk ut och jag älskar t-shirten!
Jag blev uppvaktad av min mormor med geléhjärtan (Aroma, de bästa) och lotter.
Ta hand om dig på bästa möjliga sätt!

Svar: Tack och hoppas att din kallelse också kommer snart!
Chocochock

skriven

Kommentera inlägget här :