Maraboufierad

När jag stressar så äter jag.
Konstant.
Hela tiden.
Vad som helst.
Till och med Marabou slinker ner...
 
Speciellt den här sorten, Sweet Biscuits.
Efter att ha donerat en halv förmögenhet till Pressbyrån, där en kaka kostar 24 kronor, blev jag glad över att upptäcka att City Gross säljer dem för en tia.
Så dagens ranson inhandlades där istället.
 
Jag gillar att pressa ihop käkarna och mötas av hårt, härligt motstånd från de kompakta kexen!
Knaprigt och gott.
 
Varje bit bjuder på två kex så tänderna får jobba.
 
Kanske gillar jag denna för att det är mer kex än Marabou choklad.
Det är mest en ram av ganska tunna lager och jag inbillar mig att den nästan smakar lite kola, istället för oljiga transfetter.
Och så är den lite småseg också.
Men det förutsätter att den inte har varit i kylen.
Jag äter alltid min choklad lådvarm.
Har aldrig choklad i kylen utan förvarar den i en kökslåda.
 
I går lyckades jag dock bryta mig ur Marabou-träsket.
Jobbade i Stockholm och sprang ivrigt till NK för det obligatoriska pralininköpet.
200 kronor fattigare dansade jag nöjt därifrån.
 
Hann dock inte ta kort på dem denna gång heller.
De är alldeles för goda och tar slut fortare än kameran hinner blixtra.
 
Lite bakslag i träningen.
Ökade på med 5 minuter till på löpbandet så jag kom upp i 25 minuter men det gjorde höften argare än på länge.
Så i dag blev det en mil i roddmaskinen i stället.
Inte så illa det heller.
Förbrukade kalorier motsvarande en chokladkaka.
Bara tre mil kvar nu då....
 
 
 
Taggar: Marabou Sweet Biscuits, nyhet Marabou, ny smak Marabou, choklad med kex;

Kommentarer :

#1: Wilma Ahlborg

Åh dom är så goda!! Älskar också den där blandningen av kaka och choklad, supergott. Kram

Svar: Ja visst är det en superbra kombo!
Chocochock

skriven
#2: JUNITJEJ

Mums så gott!

skriven
#3: carolina

Så himla glad att du är tillbaka!!
Vet du något om Annelie K i Uppsala? Om du gör det, vad ska man satsta på där?

Svar: Tyvärr har jag nog inget att komma med där, men hoppas du hittar något gott!
Chocochock

skriven
#4: Emmelie

Oj, vad jag har saknat dina inlägg, kände jag spontant.

Jag jobbar på samma sätt vad gäller stress. Att välja något som måste tuggas och arbetas är ett psykologiskt val. När det låter mycket behöver vi inte höra vad vi tänker. Morötter är klockrent☺

Du testade väl Milkas version på biscuit-fronten? Vilken föredrar du? Gillar själv den chokladen mer än Marabou. 😊

Rodd är jättebra träning. Hoppas höften mår bättre!

Svar: Jag föredrar nog också Milka, men den är lite svår att få tag på.Ska försöka gå över till morötter istället :)
Chocochock

skriven

Kommentera inlägget här :