NK-besök

Jobbade i Stockholm i dag och råkade som av en händelse hamna på NK Konfektyravdelning.
Även dom rear ut sitt julsortiment.
 
De hade bl a Lindt Champs-Elysées ask, samma som jag provade för ett tag sedan, men denna var brun och inte blå. Och mycket dyrare...
Även om det var halva priset, så kostade den mer än den blå gjorde på ordinarie pris.
Hutlöst pris!
Av innehållet att döma var det snarlika praliner, men mörka.
Man kan ju tro att den innehåller guldtryfflar.
 
NK-priser är inte att leka med och den här asken fick inte följa med mig hem i alla fall.
 
Däremot blev det lite praliner förstås.
Provade idag, efter rekommendation från någon av er, en hallontryffel.
Mörk choklad och mörk tryffel smaksatt med hallon.
Gott!
Testade även en minttryffel.
Inte att förväxla med NK-mint.
Men den var som att spruta munnen full med tandkräm.
En otäck och stark smak av mint som inte var trevlig.
 
Köpte förstås några av deras salta mandelpraliner.
De sviker inte!
 
Taggar: Lindt chokladask, julchoklad, chokladaskar till jul, Lindt brun chokladask, Lindt Champs-Elysees noir;

Kommentarer :

#1: Nadja

Det var inte lite saftigt pris för den där asken... skulle jag aldrig köpa om den så såldes för 100 kr. Tycker inte riktigt lindt håller måttet på deras pralinaskar... i alla fall inte de jag har provat vilket är creation dessert, den blåa champs elyssee asken och 2 av de där 3 småaskarna med praliner. Då är lindor godast och där är favoriten den med jordnötssmör.


Svar: Håller helt med dig Nadja! Kulorna med jordnötssmör är bäst :)
Chocochock

skriven
#2: Hanna

Kartongen är snygg i alla fall. Kanske tar betalt för den. :-D

Svar: Ja det är möjligt. Kanske kan hänga den på väggen som ett konstverk :)
Chocochock

skriven
#3: Caroline

Antonbergs pralinask är helt magisk. Om du hittar den så kan jag garantera dig att den är värd att köpa. 100%njutning!

skriven
#4: Caroline

Den guldiga 400g:)

skriven
#5: Linn

Kan du inte prova göteborgskex ny REMI? Helt fantastisk tycker jag!

Svar: Å jag älskar Remi! Vad är det för ny smak? Inget jag sett.
Chocochock

skriven
#6: linn

Det är kola och någonting med choklad överdrag och den andra är med mintsmak (har inte smakat den)

skriven
#7: Mikaela

Jag såg Remi-kakorna i dag på Hemköp (tips)!

Svar: Tack för tipset!
Chocochock

skriven
#8: Chips&Choklad

Rea på choklad, vilket drömläge!

Svar: Bästa rean av alla reor :)
Chocochock

skriven

Kommentera inlägget här :