Test: Proteinbar "Crunch"

Ibland överger jag Swebars proteinbarer och testar någon ny sort.
Brukar dock alltid sluta med besvikelse.
 
Jag är svag för jordnötssmör så den här fångade mitt intresse.
Vem kan motstå lite crunch?
Ser ju fantastiskt gott ut också, men det har jag lärt mig vid det här laget att omslaget aldrig överrensstämmer med innehållet.
 
Blev därför positivt överraskad när den här godbiten tittade ut.
Den luktade även förvånansvärt gott och äkta.
 
Det här måste vara ett purfärskt exemplar.
Tänderna glider smidigt genom det översta lagret av mjuk kola och det lena mellanlagret, innan de pressar igenom bottenklacken med ett frasigt crunch.
 
Men jösses så gott?
Det här hade jag inte alls väntat mig.
Tuggar frenetiskt vidare och tappar i all iver några chokladsmulor på golvet.
Överväger en millesekund om jag ska ta upp dem och stoppa dem i munnen.
Men lät bli och slängde dem i papperskorgen i stället.
(Hade jag varit hemma och inte på jobbet hade de definitivt åkt in i munnen).
 
Men mot slutet blev det lite sliskigt och kvalmigt och helt enkelt inte så gott längre.
Kanske inte meningen att man ska glufsa i sig hela på en gång, vad vet jag.
Den hade vunnit extrapoäng om det varit en gnutta salt tillsatt.
Det hade varit toppen som avbryt mot det söta.
 
Men jag ger den ändå ett högt betyg och stark köprekommendation, grundat på första intrycket!
Och 30 gram protein fick jag i mig för besväret.
Alltså lite mer än vad en kycklingfilé innehåller...
Taggar: Proteinbar MM Sport, Fit crunch, proteinbar med jordnötssmör, Proteinbar peanut butter, tips på goda proteinbars;

Kommentarer :

#1: Jeanette

Hittade hit via Magdalena Graafs blogg och har läst bakåt i dina inlägg. Jag gillar dina bilder och din blogg! Slutade själv med socker (dock allt socker) för 2,5 år sedan och tänkte själv senast idag, liksom du skrev för ett tag sedan, att det känns märkligt att kunna köpa kläder i stål M istället för L eller XL. Idag fyndade jag ett par vita jeggings på KappAhl i stl 38 då 40 var för stora. Den lyckan! Såg mig inte som överviktig förut men tappade 15kg när jag slutade med socker/kolhydrater. Skrämmande att jag bar omkring på den extra vikten bara av socker.
Lycka till med träningen! Jag kommer att kika in då och då!

Svar: Tack Jeanette! WOW, det är ju jättebra med 2,5 år som sockerfri! Bra jobbat!
Mitt liv 2.0

skriven
#2: Emmelie

Om du gillar Swebars ska du in på Matsmart.se. De har bra priser på hela lådor (12 st/ låda?), dock bara ett par smaker.

Svar: Tack för tipset Emmelie!
Mitt liv 2.0

skriven

Kommentera inlägget här :