10 kg disciplin

Det här går ju strålande!
Kanske inte att driva en chokladblogg, men att vara utan just choklad, godis och kakor.
105 dagar utan godis i dag och minus 10 kg på vågen.
Jag är mycket nöjd!
 
I morgon åker vi till Berlin.
Berlin, staden där jag har haft min största chokladupplevelser.
Ni som följt mig, kommer säkert ihåg att jag höll på skriva sönder bloggen med alla inlägg om all choklad som jag upptäckte där.
(Finns att läsa under kategorin "Utländska upplevelser").
"Planen" har hela tiden varit självklar - i Berlin skulle jag börja smaka och äta choklad igen.
Men nu när jag kommit så här långt...ja jag vet inte.
Det känns inte lika självklart längre.
Just nu är jag inne på att låta bli och göra som när vi var i Munchen i april, äta god mat i stället.
 
Det här var det enda jag köpte med mig hem då.
KitKat-kaninen orsakade uppståndelse och extra genomsökning i tullen, då den antagligen såg ut som en handgranat till formen i scannern.
Är sedan länge uppäten av sonen.
Kakan från Ritter Sport är årets smak, med honung och salta mandlar. Lät väldigt gott, men ligger faktiskt helt otippat kvar i skafferiet, helt ouppäten.
 
Frågan är då vad jag ska göra med bloggen?
Troligen kommer jag ju att börja äta choklad igen. 
Men det kommer inte bli frågan om att fuläta eller frossa i choklad av tveksam kvalitetskaraktär.
Nej då kommer det bli noga utvalda finpraliner.
 
Men jag saknar att skriva.
Funderar på att göra en annan inriktning och istället skriva om min kamp för att må bra.
Men då måste jag döpa om den. Eller starta en ny?
 
Det tål att tänkas på.
Kanske vi hörs från Berlin.
Taggar: Viktnedgång, godisupphåll, sockerfri, sockerberoende;

Kommentarer :

#1: Lesthi

Jag skulle följa din nya blogg även om du bytte inriktning :D

Svar: Det låter ju bra, tack!
Chocochock

skriven
#2: Carolina

Hej, blir lika glad varje gång du skriver, saknar din blogg :-)
Mig skulle de inte vara emot om du behåller bloggen som den är och skriver de gånger du äter finpraliner.

Svar: Tack, det var roligt att höra!
Chocochock

skriven
#3: Emmelie

Tänk inte på namnet, bara skriv av dig på det härliga sätt du tidigare gjort. Mycket underhållande och igenkännande. För bloggen är väl först och främst för dig?☺

Ha en trevlig resa!

Svar: Det har du helt rätt i Emilie! Tack för tipset och jag tänker följa det :)
Chocochock

skriven
#4: Camilla

Jag tycker både om chokladinlägg och hälsoinlägg. Det vore hemskt roligt att få läsa om hur du bar dig åt! Jag har frossat, dietat....gått upp två kg, gått ner fem...blev sjuk och gick upp igen! Det enda som funkar för mig är att strunta i socker. Det är så enkelt bara man klarar första helgen typ!

Så jag skulle helt klart följa din resa mot välmående om du började skriva om den - kanske till och med ivrigare än tidigare :D

Svar: Tack Camilla! Då vet jag att jag har en läsare framöver :)
Chocochock

skriven
#5: Christin

Jag fortsätter gärna läsa din blogg även om chokladinläggen blir färre än förr😊 Jättebra jobbat av dej och välkommen tillbaks!

Svar: Tack Christin, va roligt att höra! Då får du börja kika in här igen då, för nu börjar jag skriva igen!
Chocochock

skriven

Kommentera inlägget här :