Ny inriktning på bloggen

Berlinveckan är avklarad och genomförd med beröm godkännt.
Vilket betyder att jag inte åt någon choklad den här gången heller.
 
Jag nöjde mig med att lukta på allt gott som sonen åt istället.
Jättecockiesar, chokladmuffins, chokladkakor....
Han tyckte nog att det blev lite besvärande till slut att mamma alltid skulle lukta på hans godis och fika.
Men å andra sidan är det ju bättre att jag bara luktar, än som tidigare, äter upp hans fika.
 
Resan blev även ett kvitto på att jag klarar det här galant och att det är så här jag vill fortsätta leva.
Ny livsstil, nytt tankesätt, nya matvanor och massor av träning. Och jag älskar det!
Men jag saknar som sagt att blogga, så därför kommer jag att börja med det igen.
Dock inte med lika hög kakaohalt längre...
 
Jag har de senaste dagarna fipplat med att få till en helt ny blogg, men alla namn jag kunde tänka mig att använda, var upptagna så till slut gav jag upp.
Istället fortsätter jag skriva här och det är ju det enklaste och bästa, för jag vill ju inte gärna stänga ner Chocochock. Trots allt är jag stolt över alla inlägg, och fram för allt, så speglar det ju mig i allra högsta grad vem jag varit i hela mitt liv fram till nu.
Så så får det bli!
Blir kanske lite märklig blandning så småningom bland kategorierna, men det står ni nog ut med.
 
Bloggen blir i första hand en slags dagbok för mig själv, där jag kan följa fram- och motgångar, utvärdera vad som är bra och dåligt, hålla koll på träningsresultat osv. En pepp till mig själv!
Men kanske jag även kan inspirera någon mer att komma igång?
Någon som var/är i samma sits som mig.
Någon med övervikt som smugit sig på utan att man fattade när det hände, men har svårt att få till det.
Man vill gärna förändras men viljan att stanna kvar i det bekväma och kända är större än att börja svettas och ta tag i det. Man orkar inte, hinner inte, vill inte....
Jag delar gärna med mig av hur jag kom igång, vad som fick mig att ta det stora beslutet, vad som motiverar mig och varför jag tycker det är så roligt.
 
Och så har jag en del roliga episoder att dela med mig av.
 
Alla som vill får följa med på min nya livsresa!
 
 
 
Taggar: träningsblogg, höftskada;

Kommentarer :

#1: Emmelie

Roligt och genomtänkt beslut!
Jag följer med! 😊👍

Svar: Härligt Emmelie, roligt att du hänger med :)
Mitt liv 2.0

skriven

Kommentera inlägget här :