MIgrändag

Så trist att få helgen förstörd av migrän.
Men eftersom det inte hjälper att bara ligga på soffan, så försöker jag bortse från smärtan och göra något trevligt med dagen ändå.
 
Pulshöjande träningen är inte att tänka på, men en lugn promenad i minifart kan funka.
Skönt med frisk luft också.
Så vid lunch tassade vi iväg till AGrill för lite mat.
Det är viktigt att jag äter annars mår jag illa.
 
Dagens lunch var schnitzel med vitlökssmör, rödvinssås och krispiga sötpotatispommes.
 
Efter den portionen var jag lite gladare och det kändes en aning bättre för stunden, så vi promenerade lugnt bort till Öster Mälarstrand.
 
Passerade en fin samling vitsippor.
 
Lite typiskt att solen skulle visa sig just i dag efter lång frånvaro.
Det hade varit lite lättare att stänga in sig om det regnade.
Jag har svårt för att vara inne när solen skiner.
I dag uppskattade jag inte ljuset men solglasögonen räddade mig.
 
Taggar: migrän, kan man träna med migrän, AGrill helglunch;

Kommentarer :

#1: Alex i München

Påverkas din migrän av intag av kolhydrater. När jag har migrän tycker jag att den hjälps något av riktigt snabba kolhydrater, typ choklad och Cola.

Svar: Den blir sämre om jag inte äter, så det kan lindra något av att jag får i mig något. Cola brukar kännas bra också.
Mitt liv 2.0

skriven
#2: Matilda Berlin

Men herrejösses vad gott det såg ut!

Svar: Ja inte så illa :)
Mitt liv 2.0

skriven

Kommentera inlägget här :