Ritter Sport "Knusper Tortilla Chips"

Den här chokladbiten tar Tacofredag till en helt ny nivå.
 
"Knusper Tortilla Chips" från Ritter Sport.
Jag som inte är stormförtjust i tacos kanske har hittat en bra kompromiss?
Choklad är ju aldrig fel.
 
Den här godbiten var en av få som fick följa med hem från vår Berlinresa i oktober.
Eftersom jag valde att bli sockerfri vid hemkomsten, så har den här fått ligga till sig i skåpet.
Tänkte att jag kan ta fram den till jul och så fick det bli.
 
Chokladen i sig är inte högkvalitativ, men Ritter Sport spottar ur sig miljarder med smakkombinationer så jag blir alltid sugen ändå att testa några.
Och i år fick det bli den här.
Salt och krunch brukar rimma bra med choklad.
 
Jag testade på mannen först och han tyckte det smakade popcorn.
Kanske inte så konstigt då tortillachips väl är gjorda på majs.
Eller?
Jag kan i alla fall hålla med honom på den punkten.
Det knastrar lite roligt när man tuggar men jag hade gärna sett ett större inslag av salt.
 
Ingen kaka jag äter ihjäl mig på.
Vi delade och var nöjda så.
Taggar: Ritter Sport knuspre tortilla chips, Ritter Sport Choklad, choklad från Tyskland, tortilla chips;

Kommentarer :

#1: Anna

Choklad med popcornsmak? Låter helt klart spännande tycker jag =)

Svar: Ja inte så illa :)
Mitt liv 2.0

skriven

Kommentera inlägget här :