Röda näsors räddning

Trots storförbrukning av Lambi ultra soft näsdukar så har det gått hårt åt näsan.
Den är sliten.
Och röd.
 
Men nu har jag hittat en riktigt bra första-hjälpen-salva och jag delar gärna med mig av tipset!
Jag antar att det finns en och annan som också är förkyld just nu...
 
Den här tuben hittar man på Apoteket.
 
Lägg på ett tjockt lager på näsan vid läggdags och vakna upp med en läkt näsa!
Krämen smälter in i huden och både läker och mjukar upp.
Svider inte och luktar inte.
 
Förut brukade jag smeta på Nivea, men den blir väldigt kladdig och kompakt och efter ett par dagar får jag finnar av den.
 
Dagens tips!
Taggar: förkylningstips, röd näsa vid förkylning, tips på salvor mot röd näsa, Cicalfate Eau Thermale Avéne, Apoteket förkylning, hur lindrar man förkylning;

Kommentarer :

#1: Jenny

En annan väldigt bra salva,som hjälper mot det mesta/allt är inotyol :)

Svar: Tack, ska genast införskaffa en sån också!
Mitt liv 2.0

skriven

Kommentera inlägget här :