Sockerfri - Dag 37

Tror jag...?
Va skönt det är att det gått så pass lång tid att jag inte räknar dagar och timmar längre.
Har inte så stor koll längre och det spelar ingen roll, för nu rullar det bara på och känns naturligt.
 
Som jag sagt tidigare så är det god mat som håller mig mätt, min nyckel för att lyckas.
Och så lite godsaker därimellan som kan bestå av fruktsallad med grädde, russin och nötter, proteinbars, jordnötssmör eller hasselnötscreme.
Det kommer jag långt på!
 
Nu är det dags att ta nästa steg som blir att rensa ut vitt mjöl, dvs bröd och pasta.
Inget jag äter några större mängder av, just för att det triggar sötsuget och för att jag får ont i magen av det.
Annars hade jag gärna ätit massor av mackor varje dag.
Det är ju så gott!
Knäckebröd och Finncrisp funkar dock bra, så det kan jag fortsätta med.
 
Vi kämpade oss in till stan i dag för en lunch.
Behövde få lite luft samt se om benen skulle bära.
Vi kom fram och tillbaka, men så mycket mer var det inte.
Helt slut, men skönt att få röra lite på sig.
 
Vi åt på Global Living och jag tog en LCHF burgare, för att slippa brödet.
Mannen tog Husets burgare, vilket var samma sak fast med bröd.
 
Jättestor och god burgare, som serveras med en generöst tilltagen skiva chevréost och bacon.
 
Jag lyckades ignorera deras härliga disk med lockande bakverk.
Det gäller att vara bestämd från början och fokusera på den goda maten istället.
 
Jag känner mig stolt över mig själv och varje gång jag väljer bort sötsaker är en stor seger!
 
 
Taggar: 100 dagar utan onödigt socker, att bli sockerfri, sockerfällor, LCHF burgare Global Living;

Kommentarer :

#1: Yasmine

åh va gott!
Och hejja dej!! =)

Svar: Tack!
Mitt liv 2.0

skriven
#2: Escaping Reality-ett nytt liv

Åh, chevreost som är så fantastiskt gott! Nu blev jag sugen!

Svar: Ja visst är det en fantastiskt god ost!
Mitt liv 2.0

skriven

Kommentera inlägget här :