En trög mil

Söndag betyder milspåret på Björnön.
Något jag riktigt längtar till varje vecka.
Men i dag var det både tungt och trögt.
 
Backarna tar livet av mig, så dom gick jag uppför och resten av spåret avverkades i knapp styrfart.
1:18:59 klockade jag in mig på.
Ändå nöjd över att jag tog mig runt.
Tror att jag fick böta lite för gårdagens benträning.
Blev lite fel i planeringen där.
 
Vrålhungriga mötte vi upp mina föräldrar vid Zeyton.
Mycket trevlig lunch med lika god mat i dag.
Jag testade nötfärsspett med bulgur och paprika- fetaostkräm.
 
Vattenmelon är ju så gott, men så krångligt och otympligt att förvara och skära upp.
I dag åkte den i alla fall upp på skärbrädan och överblivna bitar rullades in i folie.
 
Mysigt och fräscht.
 
Mätt av spetten blev det en enkel middag.
Vaniljproteinpudding med hallon och musli.
 
Kom ni ihåg att ställa om klockan i dag?
Skönt med en extratimme men nu känns det som att det är läggdags trots att klockan knappt är halv nio.
 
Taggar: Björnön, springa milen, risenta musli, Zeyton kolgrill, restaurang Lillåudden;