Yes

Blev en bra träning i kväll.
Underskatta inte endorfinernas verkan som frigörs vid träning.
Man går omkring med ett leende på läpparna utan att veta vad som är så roligt.
En härlig känsla att känna sig glad och avslappnad på samma gång.
 
Inga märkvärdiga under skedde i gymmet.
Lite rehab, som i och för sig är nog så jobbigt och svettframkallande och sedan lite kondition på det.
5 000 meter i roddmaskinen och sedan 30 minuter i crosstrainern.
Det bästa av allt är att jag hade krafter kvar!
Mycket nöjd!
 
Åt en delikat laxsallad till lunch på Mocca Deli.
Lax och ägg är nyttigt och håller mig mätt.
Innehåller bra fetter och protein.
 
Sen vet jag inte vad jag gjort för att förtjäna en sån snäll kollega som jag har.
Hon ser till att hålla mitt chokladbegär i schack.
I dag fick jag massa godsaker från en chokladbutik i Askersund.
Det råder lite delade meningar om namnet, Venus Choklad eller Venvs Choklad.
De verkar lika förvirrade själva då båda stavningarna förekommer på deras produkter.
 
Kolla in den bedårande chokladklubban med rosett.
Rör runt i varm mjölk och man har troligen en ljuvligt god varm choklad framför sig.
 
Och den här söta pop-cornsinspirerande behållaren fylld med mjuk salt kola doppad i choklad och toppad med en cashewnöt.
 
Men dra mig baklänges vad gott det var!
 
Om sanningen ska fram så fick jag även en kakelplatteliknande chokladbit, beströdd med flingsalt och fylld med jordnötter.
Trots stränga löften till mig själv att jag skulle spara allt och finäta i soffan, så tog den slut vid skrivbordet på jobbet.
Så kan det gå.
 
Taggar: Venus Choklad, chokladbutik Askersund, Mocca Deli Eskilstuna, laxsallad;

Kommentarer :

#1: Jenny

Du är verkligen värd chokladen min vän och roligt att du tyckte om den ☺ Stor kram!

Svar: Tack snälla Jenny 😊!
Mitt liv 2.0

skriven

Kommentera inlägget här :