Churros

Detta härliga spanska bakverk, som är något så simpelt som friterad deg.
Men i kombination med att den doppas i varm chokladsås gör att det smakar smaskens.
Spröda och frasiga på utsidan och saftiga på insidan.
Mums!
 
Vår underbara frukostbuffé innehåll såklart churros, men vi ville testa på ett "riktigt ställe" dit spanjorerna går.
 
Vi hittade detta ställe i en gränd.
 
Det fanns såklart en pedagogisk meny för turister så vi bara kunde peka på rätt bild.
 
Sedan fick vi gå och sätta oss och vänta på rykande färska godbitar.
 
Efter en stund kom det ett fat med krusiduller.
 
Supergott!
 
Jag var fundersam om jag förväntades dricka upp den överblivna chokladen, men det var lite överkurs även för mig, så jag lät den vara.
Tjock, varm sås.
Nä den ska nog bara nyttjas för doppning.
 
Här satt vi, men bilden är tagen på eftermiddagen då det var ganska tomt.
Churros äts till frukost och när vi var där var det fullt vid borden.
 
Någon som smakat, vad tycker ni?
 
 
 
Taggar: Alicante, churros, spanska bakverk, vad är churros, churros med chokladsås, semester i Alicante;

Kommentarer :

#1: Christin

Gott! Åt det senast på Lisebergs julmarknad i december, lite otippat kanske...

skriven
#2: Jenny

Det är supergott och barnen verkligen älskar det. Churros har vi gjort många gånger.

skriven
#3: Sussi - Livet i söder!

De riktiga spanska churrosen är ju SÅ goda! Har provat här hemma någon gång och även när vi varit på något annat turistställe, men är inte alls samma sak som på spanska fastlandet!

skriven
#4: Tobbe

Jag vill ha socker och kanel på mina churros, sen vill jag dippa dem i mjukglass och kolasås! :)

skriven

Kommentera inlägget här :