Alicante

Nu så här sista dagen på ledigheten är det dags att se fram emot nästa.
Och den kommer redan i slutet av januari!
Jippie!
Jag älskar att resa.
Och att vara ledig....
 
Vi har bokat sex dagar i Alicante.
En stad jag länge velat åka till.
 
Eftersom vi åker i januari/februari så är det inte en sol- och badsemester vi är ute efter.
Då hade vi satsat på något annat.
 
Jag är väldigt värmekänslig och skulle aldrig kunna åka hit mitt i sommaren, så nu passar vi på när det är som kyligast.
Har vi bara plusgrader och snöfria gator att vandra på, så är vi nöjda!
Är det dessutom sol och över 15 grader varmt, så blir det en stor bonus.
 
Tänk att kanske kunna sitta ute på ett café och mysa.
Äta ett läckert bakverk och njuta av nuet.
Eller att kunna ta långa promenader utan att vara rädd för att halka.
Perfekt om jag kan få in lite löpträning också så där mitt i vintern.
(Bara mitt knä skärper till sig).
 
Vi har bokat samma hotellkedja som vi bodde på i Berlin.
Det ligger precis vid havet/hamnen med fin utsikt från alla rum (se de två övre bilderna).
 
Vi bokade på Black Friday och lyckades få en svit på 54 kvm till nästan samma pris som ett dubbelrum.
 
Det tillkom även lite andra bonustillägg.
 
 
En egen frukostrestaurang t ex.
Eller om man hellre vill beställa upp till rummet så var det gratis.
Men det finns väl inget bättre än att gå runt och plocka på en frukostbuffé?
 
Man har även tillgång till en lounge med fri tillgång på tapas och "andra delikata bakverk".
Ja ni hör ju.
Om det så kommer regna hela veckan kommer det inte gå någon nöd på oss.
De lär ju inte få ut mig från loungen innan stängningsdax....
 
 
 
Taggar: Alicante, Melia Alicante, hotell Alicante, melia hotell;

Kommentarer :

#1: Karin

Åh vad roligt!! Ser jättefint ut :)

Svar: Tack Karin! Det var väldigt fint :)
Mitt liv 2.0

skriven
#2: Bella

Hoppas semestern blir en fullträff!

Svar: Tack Bella! Ja det blev en fantastisk fullträff! Jag har börjat skriva lite om resan nu på bloggen.
Mitt liv 2.0

skriven

Kommentera inlägget här :