Ett 2-timmars svettpass

I morse blev det träning innan frukost.
Bästa som finns för mig att träna på tom mage!
Jag går väl på gårdagens kolhydratreserv, men slipper ha massa i magen som skumpar runt och stör.
 
Det enda jag åt, eller drack snarare, var mitt citronvatten och en uppiggande NOCCO Päron innan jag gick till gymmet.
 
Skulle så gärna löpträna, men jag kör på med alternativ träning ett tag till pga knät.
Värmde upp med 60 minuters gång på löpbandet.
6,25 kilometer kom jag på den tiden.
 
Satte mig sedan i roddmaskinen.
Rodde 5 kilometer på 22:27:0 minuter.
 
Pustade lite innan jag rev av milen i crosstrainern på 42:40 minuter
 
Ett riktigt konditionspass!
Totalt blev det 2,25 mil och 125 minuters träning.
Man kan säga att jag gjorde en alternativ halvmarathon på 2:05 timmar.
 
Härlig känsla att få igång endorfinerna i kroppen.
Kanske blev det lite för häftigt för knät.
Tiden får utvisa.
Hade lite ont direkt efter och la på en ispåse en stund.
 
Till planen hör att våga utmana och påfresta lite ibland.
En sjukgymnast sa till mig en gång att det är inte farligt om det gör ont att träna.
Men smärtan ska ha försvunnit inom ett par dagar och sedan ska man må som man gjorde innan träningen.
Har träningen framkallat en försämring, ja då tog man i lite för mycket.
Sen måste man ju skilja på ont och ont och lyssna på kroppen.
 
Känns det bra i morgon så var detta pass OK.
Kan jag inte gå....ja då var det kanske inte så bra....
Men jag blir tokig om jag inte för "tömma ur" kroppen ibland och köra stenhårt.
 
När tränar ni helst?
På morgonen som jag eller senare på dagen/kvällen?
 
Taggar: konditionsträning, halvmarathon, träna med ont knä, rehab knä;

Kommentera inlägget här :