Schweizernöt de Lux

Ni som gillar Marabous Schweizernöt måste prova nötchokladen från Mälarchocolateriet i Västerås!
Kanske svårt för er som inte bor i krokarna men jag kan beskriva vad ni går miste om som tröst.
 
De säljer brutna block av choklad som är smaksatta på olika sätt.
Tror varje påse innehåller 200 gram finchoklad.
 
Chokladen är härligt mustig och mastig med en djup smak, trots att det är mjölkchoklad och bitarna översvämmas av härligt knapriga hasselnötter.
 
Nötterna är dessutom rostade vilket piffar till det hela lite extra.
Väldigt gott och väldigt mättande!
Inte ens jag orkade äta upp hela påsen på en gång.
Något som är väldigt sällan förekommande.
 
Den andra påsen med de vackert marmorerade bitarna med smak av apelsin, var dock en besvikelse.
Apelsin och choklad är en toppenkombination men inte när apelsinen smakar likör.
Då tackar jag för mig.
 
Taggar: Schweizernöt, choklad med hasselnötter, Mälarchocolateriet i Västerås;

Kommentarer :

#1: Annika

Älskar faktiskt när god choklad är mättande.

Svar: Ja det blir ju en perfekt måltid då :)
Chocochock

skriven
#2: Karin

Ser jättegott ut men är inte så jätteförtjust i nötter.. Har du förresten provat Con Amores choklad? Och Lindt 90%?

Svar: Nej det har jag faktiskt inte gjort. Kanske blir av någon dag :)
Chocochock

skriven
#3: Nadja

Hej!

Vad roligt att se att du är igång med bloggandet igen... det gjorde min dag.
Hoppas allting är bättre med dig också :)


Svar: Tack, det går framåt :)
Chocochock

skriven
#4: Christin

Det ser verkligen gott ut även om nötter inte direkt är en favorit här.

Svar: Allt som knaprar och krasar är gott :)
Chocochock

skriven

Kommentera inlägget här :